Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Capitalei și care ar conecta autostrada A1 de A2 mai are până să fie finalizat. Lucrările sunt în impas, iar șansele ca această porțiune să fie gata până la sfârșitul anului, după cum au promis responsabilii, sunt nule, transmite organizația Pro Infrastructura, care urmărește îndeaproape stadiul lucrărilorpe șoselele din România. O postare pe pagina de facebook a organizației ironizează recenta inaugurare dintre Autostrada A1 și DJ 601A și o caracterizează ca „cea mai scurtă din lume”.
Asociația Pro Infrastructură a semnalat pe pagina de facebook o situație revoltătoare de pe un șantier din România. O inaugurare pentru nici mai mult , nici mai puțin de 2,5 kilometri. Aceasta a avut loc între Autostrada A1 și DJ601A. De fapt, până la finalul acestui an ar fi trebuit finalizat întregul lot 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Capitalei de 18 kilometri. Cum acest lucru nu mai este posibil, după cum au anunțat grecii de la Aktor care se ocupă de lucrări, a fost inaugurată o porțiune de doar 2,5 kilometri. Această inaugurare parțială face parte din proiectul Autostrăzii de Centură A0 Sud, însă este departe de a oferi soluții pentru nevoile de trafic ale bucureștenilor și tranzitului național. Pentru majoritatea șoferilor bucureșteni, acest tronson nu reprezintă o alternativă viabilă pentru intrarea în Capitală.
„A1-Bâcu, cea mai scurtă inaugurare de autostradă din lume. După ce din iulie era cert că grecii de la Aktor nu mai au șanse să deschidă în 2024 cei 18 km ai lotului 3 A0 Sud nici măcar în sistem semi-profil, vom primi o palidă consolare: 2,5 kilometri între Autostrada A1 și DJ601A, cu descărcare provizorie lângă Bâcu. Un strănut util doar pentru eMag (și angajații săi) și unii locuitori din zonă. Intrarea în Capitală prin Dragomirești nu este o alternativă viabilă în cazul majorității bucureștenilor din simplul motiv că acest drumeag e deja extrem de aglomerat, fără să luăm DNCB în calcul. Sigur, 2,5 kilometri sunt mai mult decât zero. Însă traficul de tranzit și transferul cetățenilor în/din oraș nu sunt rezolvate. Dacă se dorește și se face munca birocratică și dacă grecii pot face la timp structura lipsă de la vest de Dârvari, teoretic ar fi posibilă o deschidere parțială până în DJ401A Dârvari-Tântava. Însă cetățenii din Domnești și Clinceni nu vor fi prea fericiți să se trezească peste noapte cu trafic suplimentar printre casele lor. Cu muncă în plus și utilitate discutabilă, probabil că opțiunea asta pică la vot. Concluzia? Doar 2,5 kilometri între A1 și Bâcu în 2024 și nicio șansă pentru conexiunea completă A1-DN6 pe A0 Sud, cu două pasaje practic neîncepute (Țegheș și Clinceni) și multe alte zone încă blocate sau întârziate de birocrație și de cheful de muncă al grecilor”, se arată în postarea de pe rețeaua socială. Speranța că cei 18 kilometri ai lotului 3 vor fi gata în 2024 a fost spulberată în iulie, când a devenit evident că nu va fi posibilă nici măcar o deschidere parțială în regim de semi-profil. Proiectul mai amplu al Autostrăzii de Centură A0 Sud, care ar urma să lege Autostrada A1 de DN6, rămâne blocat.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.