Angajații gigantului american ADM, care deține terminale de cereale în Portul Constanța, vor să intre în grevă generală

DISTRIBUIE

Angajații uneia dintre cele mai mari firme din Portul Constanța, ADM România Logistics, sunt la cuțite cu conducerea societății. Aceștia, prin Unirea Sindicatul Portuar Român, au ajuns în instanță, nemulțumiți de faptul că, în urma negocierilor salariale, nu au ajuns la un numitor comun, timp în care contractul de muncă a expirat. Salariații au pus la cale o grevă generală, stabilită pentru 1 septembrie, numai că… ce să vezi! Instanța a declarat-o ilegală!

Începând cu sfârșitul lunii mai a acestui an, între salariații ADM România Logistics și angajator au fost purtate negocieri în vederea semnării unui nou contract colectiv de muncă, întrucât cel aflat în vigoare expira la sfârșitul lunii iulie. Ca urmare a faptului că nu au ajuns la un comun acord până la expirarea contractului, Unirea Sindicatul Portuar Român a anunțat o grevă de avertisment pentru data de 21 august a.c.. Dacă revendicările nu erau satisfăcute, s-a programat și o grevă generală pentru ziua de 1 septembrie a.c.

S-a ajuns în instanță

ADM România Logistics a susținut că organizatorii grevei nu i-au comunicat hotărârea de declanșare a acesteia de la Biroul Permanent. După ce au primit notificarea de grevă pe 21 august, reprezentanții companiei au solicitat clarificări și documente esențiale de la sindicat, pe care nu le-au primit, deși acestea sunt obligatorii conform Legii dialogului social. 

În plus, compania a observat nereguli în procesul-verbal al sindicatului, cum ar fi lipsa unei semnături și absența unei date clare de începere a grevei, precum și a listei cu angajații participanți. Ca urmare, compania a mers în instanță, solicitând judecătorilor să constate greva ilegală.

Angajatii gigantului american ADM, care detine terminale de cereale in Portul Constanta, vor sa intre in greva generaladosarul înregistrat la Tribunalul Constanța

Tribunalul a declarat greva legală, Curtea de Apel… ilegală

Reprezentanții sindicatului au explicat că prima comunicare a fost trimisă angajatorului pe 21 august a.c. și că, în timpul negocierilor colective, s-a aflat că doar personalul ambarcat a primit bonusuri suplimentare, excluzând ceilalți angajați. Greva a fost inițiată la cererea unei părți din angajați, iar Biroul Permanent a decis declanșarea acesteia după consultări. La momentul deciziei nu s-a putut preciza data exactă a grevei, deoarece nu era clar câți angajați vor semna și vor fi de acord. Ulterior, s-au întocmit liste pe care angajații au ales dacă vor participa sau nu la grevă. Pe fond, Tribunalul Constanța a respins cererea firmei ADM România Logistics, adică a constatat că grevele sunt legale.

Angajatii gigantului american ADM, care detine terminale de cereale in Portul Constanta, vor sa intre in greva generaladosarul înregistrat la Curtea de Apel Constanța

Firma a formulat apel, la Curtea de Apel Constanța. Aici, surpriză: instanța a admis apelul firmei angajatoare și a declarat grevele… ilegale. Precizăm că decizia pronunțată pe 2 septembrie este definitivă.

Despre ADM România Logistics

ADM România Logistics SRL este o firmă din Constanța, înființată în 1992, care are obiectul de activitate „Manipulări”. În anul fiscal 2023, firma a înregistrat cifre de afaceri de 216.307.704 de lei, profit de 105.334.420 de lei și datorii de 33.633.323 de lei, cu 239 de angajați. Ca administratori configurează Claudia Marina Tomescu, elvețianul Jerome Daven și Cristina Mihaela Pintoiu. Unic asociat este firma olandeză Archer Daniels Midland Europe BV.

Angajatii gigantului american ADM, care detine terminale de cereale in Portul Constanta, vor sa intre in greva generalaADM România Logistics SRL

ADM, afaceri, în trecut, cu Liviu Ghebaur

Conglomeratul agroin­dus­trial american ADM, unul dintre cei patru giganţi ai comerţului mondial cu materii prime agricole, a ajuns, în 2015, la un acord pentru preluarea termi­nalelor de cereale North Star Shipping şi Minmetal din portul Con­stanţa de la oamenii de afaceri români Liviu Ghebaur şi  Ion Vasile. Cei doi afaceriști şi-au vândut toate acţiunile pe care le aveau la operatorii portuari North Star Shipping (NSS) şi Minmetal americanilor de la Archer Daniels Midland (ADM). În urma tranzacției, au încasat zeci de milioane de euro.

Retragerea lui Ghebaur din Minmetal şi NSS venea în contextul în care afaceristul a fost trimis în judecată de DIICOT într-un dosar de evaziune cu cereale cu un prejudiciu produs statului de 30 milioane euro.

DISTRIBUIE

Știri recente

Două trenuri s-au ciocnit în Egipt: doi morți și 29 de răniți

Două trenuri de pasageri s-au ciocnit sâmbătă în orașul Zagazig, situat în guvernoratul Sharkia, la nord-est de Cairo, soldându-se cu moartea a cel puțin...

Vacanța de Revelion ar putea fi mărită. Câte zile libere primesc românii pentru petrecere din noaptea dintre ani

A venit toamna, așa că românii se gândesc deja la vacanța de Revelion. Cei care vor să facă trecerea în Anul Nou 2025 departe...

Modern și elegant! Nill’s Furniture Design și-a deschis, la Constanța, porțile pentru iubitorii de design interior. Video

Procese fluide de la început până la sfârșit Nills Project Production elimină procesele de achiziție complexe și consumatoare de timp ale proiectelor dumneavoastră și oferă...

A sunat de 15.000 de ori la 112 în ultimele opt luni. A făcut glume și i-a înjurat pe polițiști

Peste un milion şi jumătate din apelurile de la 112 recepţionate de la începutul anului şi până în prezent au fost efectuate de persoane...

Militarii de la Brigada Mecanizată Mărășești aleargă 24 de ore la Ultramaratonul Autism 24

Sâmbătă, 14 septembrie, echipa Brigăzii 9 Mecanizată "Mărășești" a fost prezentă la startul ultramaratonului #Autism24. Evenimentul susține cauza copiilor diagnosticați cu afecțiuni din spectrul...

Alte Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CONTACTEAZĂ-NE