Peste 70 cazuri de violenţă au fost raportate într-o singură lună (anul acesta), în unităţile de învăţământ preuniversitar din județul Constanța. În majoritatea situațiilor, a fost vorba despre loviri uşoare, dar au existat și cazuri de bullying.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a promis la începutul acestui an școlar, că siguranţa în şcoli şi măsurile de prevenţie pentru reducerea cazurilor de violenţă rămân pe lista priorităţilor. În prevenirea cazurilor cu violență, un rol important îl are psihologul școlar, doar că în România există un psiholog la 800 – 1.000 de elevi.
Este insuficient, a afirmat în emisiunea Dialoguri la zi de la Radio Constanța, directorul Liceului Teoretic “Ovidius” din Constanța, Cristina Anghel. Ea a vorbit și despre măsurile luate în școală față de elevii indisciplinați.
“Măsurile pe care le luăm? Păi, discutăm cu copilul, discutăm cu familia, vedem ce-l duce pe el la starea de indisciplină. Poate vrea să atragă atenția, dar unii nu neapărat că vor să iasă în evidență, au nevoie să fie văzuți, au nevoie să fie ascultați și acesta este modul lor de a cere atenție”, este de părere directorul Liceului Teoretic “Ovidius” din Constanța, Cristina Anghel.
Introducerea așa-numitei “camere de detenție”, prevăzută în noul statut al elevului, nu ar avea efectul dorit, consideră directorul liceului, Cristina Anghel.
“Chestiunea camerei de detenție e o denumire absolut nefericită și foarte neclară modalitatea de a folosi în scopul îndreptării, această cameră de detenție. Noi nu avem atât din lipsă de spațiu, dar pentru că toți colegii mei au gândit că fiecare va reuși să capteze interesul și atenția elevilor astfel încât să fie disciplină”, a mai precizat directorul Liceului Teoretic “Ovidius” din Constanța, Cristina Anghel.
Redactor: Cristina Ghelasie / Editor online: Doina Sîrbu / Foto: pexels.com