Peste 2000 de operatori economici de pe litoral au fost verificaţi de ANPC

DISTRIBUIE

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, începând cu data de 01.07.2024acțiuni de control în stațiunile de pe malul Mării Negre, în cadrul Comandamentului Litoral 2024 – structură special creată a instituției, pentru a monitoriza piața, în perioada estivală, în cea mai aglomerată zonă de vacanță din România.

În acest ancomisarii ANPC participanți la Comandamentul Litoral au efectuat 2.164 acţiuni de controlîn toate stațiunileiar pentru neregulile constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

– 1.090 avertismente (multe dintre acestea fiind primite de operatorii economici în perioada de consiliere)

– amenzi contravenţionale în valoare de peste 12,2milioane lei.

Acestora li s-au adăugat următoarele măsuri complementare:

– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de circa 860.000 lei

– oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 91 de operatori economici

– propunerea încetării practicilor comerciale incorecte pentru 16 operatori economici

– propunerea închiderii unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 1 operator economic (PFA Giugica Ieftimie)

– propunerea închiderii unității pentru o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni, pentru 2 operatori economici (SC Merinos Internațional SRL și SC Metroid Neo Star SRL)

– închiderea definitivă a unității pentru 2 operatori economici (SC Orizont Beach SRL (bar, restaurant și plajăși SC Delta Aurora SA (restaurant)).

Principalele abateri constatate sunt:

• comercializarea sau folosirea unor produse alimentare cu data limită de consum/data durabilității minimale depășită;

• condiții igienicosanitare precare în unele spații de cazare sau la prestarea serviciilor de alimentație publică;

• folosirea unor echipamente frigorifice sau de gătire neigienizate sau deteriorate;

• utilizarea unor produse și proceduri nesigure, în cadrul activității de prestare servicii de alimentație publică;

• nerespectarea condițiilor prescrise și declarate de depozitare materiilor prime, a preparatelor culinare sau a băuturilor răcoritoare și apă minerală conformindicațiilor producătorului;

• nerespectarea regimului temperaturilor de depozitare pentru produsele alimentare;

• nerespectarea vecinătăților produselor în spațiile frigorifice din unele blocuri alimentare;

• neafișarea ingredientelor cu potențial alergen utilizatepentru realizarea preparatelor;

• neafișarea mențiunilor specifice pe etichetele preparatelorobţinute din produse alimentare congelate;

• lipsa informațiilor referitoare la cantitățile de ingrediente, declarația nutrițională și prezența aditivilor în produselefinite/mâncărurile furnizate de unitățile de restaurație colective;

• utilizarea unor ustensile neprofesionale de bucătărie;

• lipsa verificării metrologice pentru unele mijloace de măsurare;

• utilizarea unor practici comerciale incorecte, înșelătoare;

• comercializarea unor jucării cu deficiențe:

– fără traducere în limba română a elementelor de identificare și caracterizare, pe etichete (mențiunile referitoare la denumirea și adresa importatorului,nemenționarea avertismentelor si recomandărilorspeciale destinate vârstei copiilor etc.),

– jucării notificate ca fiind periculoase, prin sistemul de alertă european pentru produse nealimentareRAPEX

– jucării purtând mărci înregistrate fără a avea licențăpentru a putea fi comercializate sau marcajul CE neconform;

• deficiențe privind etichetarea produselor textile:

– lipsa mențiunilor referitoare la compozitia textilelor,

– lipsa traducerii în limba română a elementelor de caracterizare și identificare a produselor de import;

• deficiențe privind indicarea prețurilor pe toate produsele expuse la comercializare și menționarea prețurilor per unitatea de măsură;

• folosirea unor spații de joacă neigienizate, cu deficiențe de informare referitoare la avertismente și modalități de utilizare a echipamentelor, cu componente deteriorate, care pot pune în pericol sănătatea sau chiar viața copiilor;

• lipsa informării consumatorilor, în spațiile de cazare, și a mapelor de servicii gratuite și contracost, conform clasificarii unității de cazare;

• nerespectarea măsurilor dispuse.

Redactor online: Doina Sîrbu / Sursă, foto: ANPC

DISTRIBUIE

Știri recente

Alege un photobooth pentru o aniversare

Descoperă citind acest articol de ce instalarea unui photobooth la ziua ta de naștere este alegerea ideală pentru amintiri de neuitat și animații originale...

Guvernul împinge România spre o criză profundă și prelungită, avertizează Partidul Acțiunea Conservatoare

Partidul Acțiunea Conservatoare trage un semnal de alarmă cu privire la direcția în care este împinsă economia României, susținând că măsurile...

The Grand Ball of Princes and Princesses Monte-Carlo: O noapte cu strălucire la Iași

O experiență unică în viață, adusă de unul dintre cele mai importante evenimente din Monaco, care va avea loc în Palatul Culturii...

MONACO ÎNTÂLNEȘTE ROMÂNIA: „The Grand Ball of Princes and Princesses” vine la Iași, pe 6 septembrie 2025

Iașiul devine, pentru o seară, capitala eleganței regale internaționale. Pe 6 septembrie 2025, la Palatul Culturii, va avea loc The Grand Ball...

UZINEX lansează MaintenanceBot – primul chatbot gratuit de mentenanță pentru utilaje industriale

uzinex.ro anunță lansarea MaintenanceBot, un chatbot inteligent, gratuit, care promite să reducă timpii de oprire ai fabricilor cu până la 40% și...

Alte Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CONTACTEAZĂ-NE